فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیأت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای« رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از از شبکه‌های خبری و رسانه‌های عراقی + تصاویر اولین تیزر فیلم موردانتظار «مگالوپولیس» (Megalopolis) فرانسیس فورد کاپولا انتشار تریلر جدید سریال Star Wars: The Acolyte + عکس و فیلم
سرخط خبرها

مشکلی که انسان با نسل خودش دارد | نگاهی به سریال «مسئله سه جسم» اثر جدید نتفلیکس

  • کد خبر: ۲۱۹۹۰۹
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
مشکلی که انسان با نسل خودش دارد | نگاهی به سریال «مسئله سه جسم» اثر جدید نتفلیکس
مسئله سه جسم جدیدترین و البته پر هزینه‌ترین سریال سال جاری نتفلیکس است که هر لحظه‌اش مخاطب را شوکه می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر قرار بود تمام عمرتان درختی بکارید که ۴۰۰ سال دیگر میوه‌اش را دیگران بخورند، این کار را انجام می‌دادید؟ مسئله سه جسم به همین سوال پاسخ می‌دهد. 

ماجرا از سال ۱۹۶۰ شروع می‌شود؛ زمانی که جمهوری خلق چین به تازگی توسط مائو به قدرت رسیده است. او تصمیم سرنوشت‌سازی می‌گیرد که بر تمام جهان اثرگذار است. چینی‌ها تصمیم می‌گیرند توسط بزرگ‌ترین ماهواره جهان به کیهان دور پیغام بفرستند. پیغامی که نه تنها برای آنها که برای همه مردم جهان نفرین بزرگی به وجود می‌آورد.

سریال مسئله سه جسم به کارگردانی مینیک اسپیرو و جرمی پودسوا در سال ۲۰۲۴ ساخته شده است. این سریال محصول کشور آمریکا و انگلیس و در ژانر ماجراجویی و درام می‌باشد. در این سریال مارلو کلی، سامر عثمانی، جس هانگ، جوان آدپو و روزالیند چائو به هنرمندی پرداخته‌اند.

در این متن کمی از داستان فیلم فاش می‌شود...

نگاهی به سریال «مسئله سه جسم» اثر جدید نتفلیکس | مشکلی که انسان با نسل خودش دارد
فیلمنامه‌ای که بالاخره سریال شد

سال ۲۰۱۴ کتابی با نام The Three-Body Problem (مسئله سه جسم) منتشر شد که «لیو سیشین» نویسنده آن بود. قلم سیشین مدت‌ها است که روی آسمان‌ها دنبال سوژه‌های ماورایی‌اش می‌گردد! او در کتاب‌های معروف دیگرش هم با حضور فرازمینی‌ها، شوخی با قوانین فیزیک و گا‌ها بی‌اعتباری علم اشاره دارد. مسئله سه جسم در سال ۲۰۱۵ به شهرت عجیبی دست پیدا کرد و علتش تعلق گرفتن جایزه هوگو به آن بود. در سال‌های بعد همچنین این رمان موفق‌ترین کتاب سال شناخته شد و رفته رفته توجه سینماگران را به خودش جلب کرد تا سراغ اقتباس این اثر بروند.

 به عنوان مثال چین اولین کشوری بود که تصمیم گرفت اثری سینمایی تحت همین عنوان بسازد، اما پروژه‌اش با شکست روبرو شد. نماینده بعدی ساخت مسئله سه جسم، نتفلیکس بود که تصمیمی سخت و بزرگ برای گام برداشتن به سمت ساختش گرفت.

البته که دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، از اواسط سال ۲۰۲۰ ساخت سریال ۳ Body Problem (مسئله سه جسم) را آغاز کردند و «الکساندر وو» هم در نوشتن فیلمنامه درکنار آنها حضور داشت. به هر حال ساخت این سریال استقبال منتقدان زیادی را به‌دنبال داشت و نمرات خوبی را هم از آنها گرفت. تا این لحظه، ۸۸ منتقد راتن تومیتوز رضایت ۷۷ درصدی خود را از سریال مسئله سه جسم ثبت کردند و منتقدان متاکریتیک هم میانگین نمره‌ی ۷۱ را به این مجموعه دادند.

 اکثریت آنها اعتقاد داشتند که سریال ۳ Body Problem با وجود مطالب زیادی که در منبع اقتباس وجود داشت، فصل اول خود را با شروعی جاه‌طلبانه و ذوقی چشمگیر آغاز کرد.

درحال حاضر ۸ قسمت از این فیلم در دسترس مخاطبان قرار گرفته، اما به نظر می‌رسد فصل اول یک نقطه‌ی آغازین محکم بود که طرفداران ژانر علمی تخیلی را مشتاق کرد تا منتظر فصل‌های بعدی باشند.

نگاهی به سریال «مسئله سه جسم» اثر جدید نتفلیکس | مشکلی که انسان با نسل خودش دارد
نگاهی جزئی‌تر به داستان سریال

همانطور که گفته شد این سریال در پس‌زمینه انقلاب فرهنگی چین جریان دارد؛ زمانی‌که یک پروژه نظامی مخفی سیگنال‌هایی را برای برقراری تماس با بیگانگان به فضا ارسال می‌کند! یک تمدن بیگانه در آستانه نابودی سیگنال را می‌گیرد و قصد دارد به زمین حمله کند. در همین حال، روی زمین، اردوگاه‌های مختلفی شروع به شکل‌گیری و برنامه‌ریزی می‌کنند تا از موجودات برتر استقبال و به آنها کمک کنند تا دنیایی را که فاسد می‌دانند تصاحب کنند، یا برای مبارزه با تهاجم آماده شوند. نتیجه‌ی این تلاش‌ها، یک شاهکار علمی تخیلی با وسعت و دید بسیار زیاد است.

در واقع مسئله سه جسم آمده است تا نگاه نقادانه‌ای به وضعیت بشریت داشته باشد و البته دست برتر و خوبی‌های آن را هم نسبت به دیگر موجودات و حتی فرازمینی‌های خیالی به تصویر بکشد. از طرفی می‌خواهد بگوید آن‌چه گذشتگان ما برایمان به ارث گذاشته‌اند جز دروغ و جنگ نبوده و از سوی دیگر می‌گوید که ۴۰۰ سال آینده باید به چنان پیشرفتی برسیم که بتوانیم دشمنان زمین و بشریت را نابود کنیم تا منقرض نشویم.

نگاهی به سریال «مسئله سه جسم» اثر جدید نتفلیکس | مشکلی که انسان با نسل خودش دارد

در بطن این فیلم، یک بازی ویدیویی مرموز گروه را کمی به حقیقت وحشتناک نزدیک می‌کند. بازی در مورد تمدن یک سیاره بیگانه است که توسط سه خورشید با مداری پر هرج و مرج به دور آن می‌چرخند. این «مساله سه جسم» منجر به بدترین شرایط روی کره زمین می‌شود. اما فیزیکدان جین خیلی زود متوجه می‌شود که واقعیت تلخی در پشت بازی نهفته است.

گونه‌های بیگانه San-Ti با نابودی قریب‌الوقوع سیاره خود روبرو هستند. حالا آنها خانه جدیدی را انتخاب کرده‌اند؛ زمین. با این حال، ناوگان تهاجم آنها بیش از ۴۰۰ سال طول می‌کشد تا به زمین برسد. اکنون بشریت باید راهی برای آماده شدن برای تهاجم آینده پیدا کند. اما این دشوارتر از حد انتظار است، زیرا موجودات فضایی متحدان وفاداری روی زمین دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->